Köpvillkor
Samtliga priser är angivna inklusive moms. Alla varor skickas från Sverige och med Postnord eller Instabox. Djurochfritid håller alltid en mycket låg fraktkostnad! Djurochfritid reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Djurochfritid egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Djurochfritid konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Djurochfritid ARN:s rekommendationer.
BETALNING
Vi tar emot betalning via Klarna – Swish, Faktura, Kort, delbetalning, direktbetalning bank
FRAKT
Frakten är från 38 kr och syns när ni kommer till kassan. Djurochfritid fraktar i första hand med Postnord och Instabox då det garanterar snabba leveranser. Leveranstiden är ca 1-2 dagar Viktigt! Just nu skickas det ut många bluffmail och även sms med att man ska betala fraktkostnad på sitt paket från Postnord. När du beställer från oss så kommer aldrig fraktavgiften separat. Den är redan inlagd när du gör din beställning. Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Vi väljer själva ut det billigaste alternativet för att kunna hålla våra låga fraktpriser
RETURPOLICY
Vid köp av varor i vår nätbutik gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
ÅNGERRÄTT
För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet. Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.
Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt. Du kan maila oss på info@djurochfritid.se om instruktion för att få en fraktsedel och vad det kostar.
Viktigt: Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om: – det är uppenbart för oss att du har använt varan – varan har skadats medan den var under ditt ansvar – du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.
Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att vi mottagit och hanterat din retur.
Du skickar tillbaka till:
Djurochfritid
Slakterigatan 29
576 33 Sävsjö
076-3165062
OBS! Det är viktigt att du lägger med en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer i returen.
VI BETALAR TILLBAKA
Djurochfritid betalar tillbaka hela beloppet du betalt vid ordererkännande exklusive returfraktavgiften. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten. För varor som det är fel på står Djurochfritid för returfrakten. Vid ångrat köp så står du som kund för frakten För att påbörja din Retur eller Reklamation vänligen kontakta oss via telefon eller mail.
REKLAMATION
Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta i första hand oss på mejl så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Innan du kontaktar oss kan du förbereda dig genom att:
* Mejla ordernummer och kvitto
* Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt
* Ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan/felet
OUTLÖST FÖRSÄNDELSE
Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden en minimiavgift om *150 kronor för att täcka Djurochfritid administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 7 dagar hos postombudet innan den returneras. *Outlöst försändelse värde upp till 2500kr debiteras med 150 kr. Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader, frakter mm.
ANSVAR OCH GARANTI
Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Djurochfritid lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt så kontaktar ni oss. Djurochfritid testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 199 kronor för Djurochfritid omkostnader. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen. Reavaror går ej att återlämna EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
TRANSPORTSKADOR
Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Djurochfritid. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Djurochfritid.
Info
Djurochfritid
Slakterigatan 29
576 33 Sävsjö
Mail: info@djurochfritid.se
Orgnr: 559266-2968 (ägs av Stuffstore Online Group AB)