Köpvillkor

Samtliga priser är angivna inklusive moms. Alla varor skickas från Sverige och med postnord eller dhl

Djur & Fritid håller alltid en mycket låg fraktkostnad! Djur & Fritid reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Djur & Fritid egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Djur & Fritid konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Djur & Fritid ARN:s rekommendationer.

BETALNING

Vi har möjlighet att ta emot betalningar via Klarna.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska hantera ditt köp. Dina personuppgifter som överförs bearbetas i enlighet med Klarnas eget sekretessmeddelande.

Vill ni ej beställa i kassan så kan ni också beställa per telefon

Ring då 076-3165062

FRAKT

Frakten är från 38 kr och syns när ni kommer till kassan. Leveransalternativet syns också i kassan efter ni slagit in adress . Djur & Fritid fraktar med I första hand med Postnord ,Schenker då det garanterar snabba leveranser.

Leveranstiden är ca 1-2 dagar

 

Viktigt!

Just nu skickas det ut många bluffmail och även sms med att man ska betala fraktkostnad på sitt paket från postnord.

När du beställer från oss så kommer aldrig fraktavgiften separat. Den är redan inlagd när du gör din beställning.

Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Vi väljer själva ut det billigaste alternativet
för att kunna hålla våra låga fraktpriser

ÅNGERRÄTT

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.

Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt. Du kan maila oss på [email protected] om instruktion för att få en fraktsedel och vad det kostar.

Viktigt:

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
– det är uppenbart för oss att du har använt varan
– varan har skadats medan den var under ditt ansvar
– du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.

Vi betalar tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit att du vill göra en retur, förutsatt att vi mottagit varan.

Du skickar tillbaka till:

Djurochfritid

Slakterigatan 29

57633 sävsjö

076-3165062

OBS! Det är viktigt att du lägger en lapp med ditt ordernr,namn och tele

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden en minimiavgift om *150 kronor för att täcka
Djur & Fritid administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 dagar hos postombudet innan den returneras.

*Outlöst försändelse värde upp till 2500kr debiteras med 150 kr. Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader, frakter mm.

ANSVAR OCH GARANTI

Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Djur & Fritid lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt bör man först fylla i en returanmälan. När returansökningen blivit godkänd skickar kunden in varan. Notera att ett erhållet returnummer betyder inte att returen i sig kommer godkännas. Skickas en produkt tillbaka utan returnummer eller i olämpligt emballage kan returen bli försenad eller nekas helt och hållet. Djur & Fritid testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 199 kronor för Djur & Fritid omkostnader. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen.

Reavaror går ej att återlämna

EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

TRANSPORTSKADOR

Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Djur & Fritid. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Djur & Fritid.

SEKRETESS

Djur & Fritid är ansvarig för personuppgifter kunden lämnar vid köp och lagras i säkra datorsystem. Information kunden lämnar vid beställningen används endast internt och skickas bara till tredje part om det krävs för att fullfölja beställningen, exempelvis fakturering och logistikpartner. Kunden har alltid rätt att begära ut vilka uppgifter Djur & Fritidhar sparat. Man har också rätt att begära att uppgifterna ändras eller raderas. Kontakta kundtjänst för detta.

COOKIES

Djur & Fritid webbshop använder sig av kakor och måste enligt lagen om elektronisk kommunikation informera alla besökare om detta. Om ni inte har aktiverat kakor kan ni fortfarande titta på produkterna i butiken, men ni kaninte handla. Kakan används för att hålla reda på kundvagnen.

Info

Djur & Fritid i Sävsjö

Slakterigatan 29

57633 sävsjö

Tele 076-3165062

orgnr: 7210182452

mail: [email protected]

Scroll To Top
Close
Close

Shopping Cart

Close

Shopping cart is empty!

Continue Shopping