• Betala smidigt med Klarna Checkout
Snabb frakt från vårt lager i Småland

Ånger och retur

Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?

 

Vi har 30 dagar öppet köp.

 

Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick tillsammans med sina originalförpackningar.

 

Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten så vi ber dig att  packa noggrant och skicka varan/varorna med valfri fraktmetod till oss.

 

Skicka även med en lapp där du skriver ångrat köp samt ditt ordernummer. Detta gör processen snabbare och smidigare.

 

Vill du istället byta till en annan vara eller storlek så skriver du vad du vill byta till på lappen du skickar med.


Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om: – det är uppenbart för oss att du har använt varan – varan har skadats medan den var under ditt ansvar – du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.

Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att vi mottagit och hanterat din retur.

Du skickar tillbaka till: 

Strumpproffset

Slakterigatan 29

57633 Sävsjö

076-3165062

OBS! Det är viktigt att du lägger med en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer i returen.


 

 

 

Returadress för ångrade köp

 

Strumpproffset

 

Slakterigatan 29

 

576 33 Sävsjö

 

 

 

Om du har öppnat någon förpackning

 

Som kund har du all rätt till att undersöka varan vid distanshandel  för att inspektera innehållet, men förpackningen bör inte ha något  synligt slitage, eftersom vi ska kunna sälja den vidare efter en retur.  Har förpackningen slitage förbehåller vi rätten till att göra avdrag för  detta.

 

 

 

Vad händer när vi har mottagit returen?

 

Så fort vi mottagit returen och kontrollerat att allt är oanvänt så  kommer vi göra en återbetalning och/eller makulera fakturan. Detta sker  genom Klarna och du får tillbaka pengarna på samma betalningsmetod som  du valde vid beställningen.

 

Är det ett byte som ska ske så skickar vi ut den nya storleken till  dig och är det en annan vara du vill byta till som är billigare kommer  vi återbetala mellanskillnaden. Kostar den mer så får du som kund stå  för mellanskillnaden.

 

 

 

Hämta ut ditt paket istället för att låta den ligga kvar på postombudet

 

Det kostnadseffektivaste är att hämta ut ditt paket istället för att  den ligger kvar som ett ångrat köp. För outhämtade försändelser kommer  vi enligt våra köpvillkor att debitera en avgift på 150 kr som ska täcka  det mesta av våra kostnader som uppkommer på fakturan vi får av  Postnord när en försändelse inte hämtas ut.

 

 

 

Jag har fått fel produkt, vad gör jag?

 

Om vi av någon anledning har råkat skicka ut fel produkt eller fel  antal till dig, är det viktigt att du kontaktar oss direkt så vi kan  åtgärda problemet.

 

Det smidigaste är om du förbereder bilder eller video på detta samt  att du har ditt ordernummer tillgängligt. Vi står givetvis för de extra  fraktkostnader som tillkommer i de tillfällen som vi skickat fel vara.

 

 

 

Min produkt fungerar inte som den ska, vad gör jag?

 

Om din produkt inte fungerar som den ska och du vill göra en  reklamation, är det första du ska göra att kontakta oss på info mejlen  som du hittar längst ner på hemsidan.

 

Uppge vad som är fel med produkten, ditt ordernummer och en bild och/eller ett videoklipp som visar vad felet är.

 

Du behöver inte skicka tillbaka en produkt som inte fungerar som den  ska, men så fort vi fått ett mejl med alla uppgifter vi behöver, så  åtgärdar vi problemet genom att skicka ut en ny eller en kreditering av  din order.